După mulți ani de așteptare, într-un sfîrșit care a avut loc în luna septembrie a anului 2019, șoseaua de centură a Sucevei a fost dată în folosință. Lucrările la cei 13 kilometri de șosea au început în 2008, dar au fost sistate în perioada 2012-2016, ca urmare a faptului că CNAIR-ul a reziliat contractul cu firma constructoare. A mai fost nevoie de încă trei ani pentru ca cele 20 de procente din lucrările neexecutate să fie duse pînă la capăt. Dacă la începutul proiectului șoseaua costa 220 de milioane de lei, factura finală a fost de 417 milioane de lei, adică aproximativ 83 de milioane de euro. Asta înseamnă că un kilometru de drum a costat undeva la 6,4 milioane de euro. Lucrarea este una complexă, iar pe alocuri șoseaua arată spectaculos.
Licitația pentru șoseaua de centură a municipiului Rădăuți a fost cîștigată în 2011, dar constructorul nu s-a apucat de treabă pînă în 2018 din cauză că nu au fost bani. Șoseaua cu o lungime de 16,5 kilometri și pe care s-au construit șapte sensuri giratorii, șapte poduri și două pasaje a fost dată în folosință în noiembrie 2020. Lucrarea a costat 147 de milioane de lei, adică aproape 30 de milioane de euro, ceea ce înseamnă un cost pe kilometru de aproximativ 1,8 milioane de euro.
În ședința Consiliul Județean Suceava din 20 februarie 2024 au fost aprobați indicatorii tehnico-economici și studiul de fezabilitate pentru șoseaua de centură a orașului Gura Humorului. Șoseaua în lungime de 10 kilometri ar urma să treacă prin localitățile Păltinoasa, Gura Humorului și Frasin. Valoarea proiectului este de 2,6 miliarde de lei, iar durata de execuție este de 30 de luni. Așadar un kilometru de drum ar trebui să coste 54 de milioane de euro, adică aproximativ jumătate din cît au costat cei 29,5 kilometri de centuri ocolitoare de la Suceava și Rădăuți, două localități mult mai mari și mai importante decît Gura Humorului!!! Bun, la Humor este Mănăstirea Voroneț, un obiectiv turistic foarte important, iar orașul este pe traseul care duce în zona turistică de vest a județului nostru, iar mai departe în Ardeal. Gura Humorului este de-a dreptul sufocată, în special în weekend-uri și în sezonul estival, dar să dai jumătate de miliard de euro pentru ocolirea unui orășel din România este exagerat. O fi vorba despre o lucrare complexă, dar cine naiba să o finanțeze la banii ăștia?
Acest proiect făcut de o firmă de prin județul Bihor, făcut ca să fie făcut, nu este decît un element de propagandă pentru campania electorală din acest an. Președintele PNL al Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a promis șosea de centură la Gura Humorului în urmă cu patru ani, iar acum avea nevoie măcar de un studiu de fezabilitate și de niște indicatori economici aprobați ca să aibă ce răspunde în eventualitatea în care humorenii îl vor întreba ce se mai aude cu drumul care să le ocolească orașul. Totuși, este uluitor cum consilierii județeni, unii dintre ei adversari declarați sau nedeclarați ai domnului Flutur, oameni în toată firea, au votat cu seninătate o aberație de proiect.
De-a lungul anilor, în România s-au făcut tot felul de desene și proiecte fantasmagorice care nu au fost realizate niciodată. Asta se va întîmpla și cu acest proiect al șoselei de centură a Humorului. Chiar ar fi fost culmea ca după ce la Humor s-a construit o pîrtie de schi care este mai mereu închisă din cauza lipsei zăpezii, pentru că orașul este la poalele unui fel de deal pe care doar autoritățile îl văd ca pe un munte, să se construiască și cel mai scump drum din România și poate chiar din lume, cu excepția drumurilor care trec prin niște munți adevărați și peste imense întinderi de apă.