Județul Suceava este văzut ca un județ foarte religios. Și așa este, fiindcă pe lîngă numeroasele lăcașuri de cult ortodoxe sînt și puzderie de case de rugăciuni, și acestea nu sînt goale la zi de sărbătoare. Județul Suceava este văzut ca un județ extrem de religios de bucureșteni, timișoreni, craioveni, clujeni, orădeni, constănțeni și nu doar de ei. Din acest motiv, se considera că Suceava va contribui substanțial la zestrea electorală a lui George Simion. În județul Suceava, George Simion s-a clasat pe locul III în primul tur al alegerilor prezidențiale, cu 17,49% din voturile exprimate. E adevărat că pe primul loc s-a clasat un alt candidat foarte apropiat de Biserica Ortodoxă, unul care, mai mult, lasă impresia că este trimisul lui Dumnezeu pe pămînt pentru a salva această Țară. Însă, Călin Georgescu nu a cîștigat alegerile doar în județul Suceava, cel la care restul României se uită un pic strîmb din cauză că prea umblă îmbrăcat în costum popular și prea se închină la icoane și pupă raclele cu moaște. Călin Georgescu a cîștigat alegerile la nivel național și cu contribuția unor județe și mari orașe care se îmbracă cel mai adesea în haine de firmă.
În județul Suceava, Elena Lasconi s-a clasat pe locul IV, cu 11.28% din voturi, dar la nivel național a ieșit pe locul II. Cel puțin pînă vineri, 29 noiembrie, doamna Lasconi era a doua. Elenei Lasconi tare-i mai place să umble cu broboadă pe cap și să-și facă semnul crucii, mai ales cînd o filmează cineva.
Sînt unii, nu puțini, care pun semnul egal între credință și înapoiere. Adică, dacă oamenii merg la biserică, își fac cruce și pupă icoane sînt cam înapoiați, dar aceiași critici, atunci cînd vizitează județul Suceava, nu ocolesc mănăstirile și nu uită să treacă să se închine pe la mormîntul lui Ștefan cel Mare.
În campania și precampania electorală, Marcel Ciolacu a fost în cîteva rînduri pe la Suceava, unde a participat la ședințe de partid, a vizitat fabrici, a mîncat cozonac și a stat de vorbă cu oamenii cu care s-a întîlnit pe stradă. Domnul Ciolacu s-a clasat pe locul II, cu un procent de 22,84%. Nicolae Ciucă a vizitat în cîteva rînduri județul Suceava, unde a fost prin cîteva localități unde s-a întîlnit cu primari, cu oameni de afaceri și cu oameni de rînd. Domnul Ciucă s-a clasat pe locul V, cu un procent de 8,71%. Cei doi au în spate cele mai mari partide din România, mari prin numărul de membri activi, de consilieri locali și județeni, și de primari. Dacă George Simion a mai fost pe la Suceava, și nu doar o singură dată, pentru că-i place aici și pentru că are prieteni și rude, Călin Georgescu și Elena Lasconi au fost doar în trecere.
PNL și PSD, deopotrivă, au fost slugile perfecte pentru Klaus Iohannis, care timp de 10 ani doar a știut să mulgă Țara asta pentru binele său și al soției sale, și care a fost de o aroganță de neimaginat. PNL și PSD s-au comportat ca și cum Țara ar fi fost doar a lor pe vecie. PNL și PSD s-au certat de nenumărate ori ca la ușa cortului, alimentînd reacția de respingere a electoratului. PSD și PNL au invadat presa tradițională cu niște comunicate plictisitoare și sîcîietoare. PSD și PNL au participat la spectacolele electorale dezgustătoare organizate de televiziunile centrale, unde și-au etalat toaletele și aerele, adîncind astfel prăpastia între clasa conducătoare și populație.
Indiferent de statutul social, de vîrstă și de mediul în care trăiește, rural sau urban, mai tot omul are un telefon mobil, un laptop și/sau un calculator cu care are acces la rețelele de socializare. Și atunci cînd oamenii nu au, au copiii sau nepoții lor la care țin foarte mult și pe care îi ascultă. Iar ei, personal, sau copiii și nepoții lor au văzut niște filmulețe scurte cu niște oameni care vorbesc altfel, se îmbracă altfel și se bîlbîie altfel, și astfel au dat votul pentru două fețe noi sau relativ noi.
Partidele tradiționale și nemulțumirile generale i-au împins mai aproape de Palatul Cotroceni pe Elena Lasconi și pe Călin Georgescu, și astfel s-a ajuns la un nou episod din filmul dezbinării noastre. O dezbinare mult mai accentuată decît cele produse de celelalte rînduri de alegeri prezidențiale ori de campaniile gen privați vs. bugetari și credincioși vs. mai puțin sau deloc credincioși.
Alegerile trec, însă prieteniile, amicițiile și legăturile de familie rămîn. Sau ar trebui să rămînă.