Un exemplu de reclamă eficientă

Oare cine știe mai bine cum stă treaba cu vaccinarea? Un medic de familie care are 1.700 de pacienți și care face tot felul de vaccinuri de ani de zile sau un ministru care a participat pe la fel de fel de seminarii sau simpozioane? Eu spun că medicul de familie.

Medicul de familie se întîlnește și cu tînărul, și cu pensionarul, și cu inginerul, și cu mecanicul, și cu profesorul, și cu femeia de serviciu și stă de vorbă cu toți aceștia, încercînd să-l înțeleagă pe fiecare. Medicul de familie trebuie să vorbească pe limba fiecăruia, pentru că altfel ar rămîne fără pacienți. La seminarii și la simpozioane se poate vorbi și în păsărească sau mai ales în păsărească, o limbă foarte apreciată de celelalte limbi de lemn prezente în sală.

Am întrebat-o pe Irina Badrajan, medic de familie cu experiență, cum își convinge dumneaei pacienții să se vaccineze. Răspunsul doamnei doctor a fost următorul: ”Pacienții care vin în cabinet mă întreabă: <Ce facem doamna doctor? E bine să facem?> Și atunci eu spun: Aveți în fața dumneavoastră o persoană care s-a vaccinat cu prima doză și o așteaptă cu nerăbdare pe a doua. Dețin suficiente date despre utilitatea acestui vaccin. Doriți să mai știți și altceva? <Nu, atât vreau să știu: dacă dumneavoastră considerați că e bine sau nu>. E un compliment pentru mine, pentru că pun bază pe ce spun eu”.

Iată un mod de comunicare simplu, direct și eficient. O reclamă cu doamna Badrajan spunînd cum își convinge pacienții să se vaccineze ar face mult mai mult decît reclamele cu medici care recită texte insipide și care rulează în prezent pe posturile naționale. Spoturi în care nici măcar nu spun că s-au vaccinat, ci că se vor vaccina.

Dar, na, doamna Badrajan este de la Suceava, iar Bucureștiul știe mai bine întotdeauna cum se face o treabă. Una de mîntuială.

Comentariu difuzat de Radio Top Suceava