Mai grav decît șușanelele

În timp ce noi, la Suceava, ne bucuram de Festivalul Cetatea de Rock a Sucevei, așa scurt și ușor exilat cum a fost în acest an, ceva mai la vale se desfășura un fel de acțiune de resuscitare a unui alt festival, celebru în anii `60, cel de la Mamaia. Am înțeles că a fost și televizat, desigur de TVR, cea care deține cumva exclusivitatea evenimentului, întrucît ea l-a „inventat” la vremea lui, moștenirea aceasta venind cumva la pachet cu moștenirea comunistă, de eternă actualitate în instituția asta.

Am prins cîteva secvențe, pe diverse rețele sociale, precum și comentarii acide, dar exprimate cu mult bun simț, de unul din colegii mei de meserie, disc-jockey-ul Andrei Partoș, un excepțional profesionist și un profund cunoscător al fenomenului muzical. Andrei a rămas mai întîi uimit de felul în care s-a făcut selecția participanților la eveniment, numeroase dintre numele care au lăsat urme adînci în istoria festivalului fiind omise fără ezitare. Printre ele, ca să nu ziceți că vorbesc în vînt, Angela Similea, Mirabela Dauer, Monica Anghel ori Ileana Șipoteanu, care locuiește chiar în Constanța. De altfel, titlul comentariului lui Andrei Partoș vorbește de la sine: „Festivalul Mamaia `60, o șușa… cu pretenții internaționale de la anu`!”. Asta, deoarece preș.-ul CJ Constanța, unu` Mihai Lupu, invitat pe scenă de prezentatoarea Liana Stanciu, anunța că de la anu` această șușanea grotescă va deveni una internațională. A remarcat și Andrei Partoș că acesta era Festivalul de Creație Muzicală Românească, iar internaționalizarea lui e o prostie. Șușanelele de pe vremuri erau totuși spectacole, cu unele nume importante care atrăgeau publicul. Pe lîngă acestea, pe afiș apăreau și multe nume noi. Dar un festival plin de Nimeni de la noi și de Nimeni din străinătate e mult mai grav decît orice șușanea.