Virusul trece, lacunele elevilor rămîn

Povestea cu închisul școlilor cred că este ultima soluție pe care s-o aplicăm. Am închis școlile de un an și ceva și ba aducem copiii la școală, ba sînt în sistem hibrid, ba sînt în sistem online, ș.a.m.d. Se simte că școala nu s-a desfășurat așa cum trebuie. Se vede în fiecare zi în clasă în interacțiunea noastră cu elevii, în modul în care interacționează ei, în modul în care se comportă ei, în dezinteresul manifest pe care tu, profesor, îl vezi. Și uneori este greu de dus, este greu de suportat. Nu cred că închiderea școlilor reprezintă o soluție, ultima soluție. Ne jucăm cu formarea unor generații. Virusul vine și trece, o să ne vaccinăm sau nu, o să înghițim tratamente sau nu, o să ne dezinfectăm sau nu, povestea aceasta se va termina. În schimb, copiii pe care acum nu îi formăm așa cum trebuie vor merge mai departe, iar efectele se vor simți. În altă ordine de idei, învățămîntul poate fi combinat. Normal că învățămîntul evoluează, normal că trebuie să combinăm și ceea ce înseamnă tradițional și ceea ce înseamnă modern. Eu sînt absolut de acord ca învățămîntul online să completeze anumite lucruri sau, mă rog, să vină în ajutorul anumitor conținuturi. În fine, ce facem noi pe la școală, însă, nu poate fi doar absolutul în acest moment. Nu facem online și nimic altceva, pentru că învățămîntul și prezența profesorului în clasă înseamnă interacțiune. Înseamnă interacțiune directă, nu ascunși în spatele unui ecran”. Profesoara Gabriela Scutaru, directoarea Centrului de Excelență Suceava.