Din cauza declarațiilor și acțiunilor controversate ale lui Elon Musk, unul dintre apropiații lui Donald Trump, brandul Tesla are probleme. Unii posesori de vehicule electrice Tesla își modifică mașinile, înlocuind sigla originală cu logo-uri ale altor producători auto, precum Audi, Mercedes sau Mazda, ori încearcă să vîndă mașinile Tesla pe care le dețin. Florin Senciuc, un sucevean stabilit de foarte mulți ani în SUA, a comentat acest subiect.
”Cresc tot mai mult și periculos acțiunile de boicotare ale lui Elon Musk. De exemplu, săptămîna trecută am citit un articol și am văzut și imagini cînd cineva a dat foc în statul Massachusetts la vreo două-trei-patru stații de alimentare electrică a lui Tesla, Supercharger – nu așa se procedează. Dar, între timp, aici, în California cel puțin, au fost undeva prin San Francisco, în partea de nord, sau statul Washington, tot aici, pe coasta Pacificului, au fost demonstrații și s-a dat foc la mașini Tesla, la dealer, undeva în parcări, CyberTruckurile au fost vandalizate – geamuri sparte, date cu spray cu vopsea…
Fiica mea mi-a trimis o fotografie cu un tip care avea un CyberTruck și și-a pus pe spate Rivian. O simplă <google-ire>, o simplă căutare cu imagini, și se pot vedea oameni care și-au pus siglele de la Audi, siglele de la Mazda, de la Mercedes… sau puneau stickere care spuneau <am cumpărat mașina înainte de a ști că Musk e nebun>.
Șeful Rivianului, R.J. Scaringe, CEO-ul Rivianului, a făcut recent o declarație publică la un festival faimos unde Rivianul e sponsor principal, în care el susține Tesla. A spus <domnule, noi avem nevoie de Tesla, avem nevoie de alți producători de vehicule electrice, clienții noștri trebuie să aibă de unde alege, pentru că dacă rămîne numai Tesla sau încă o altă companie, nu o să aibă clienții de unde să aleagă>. Și are mare dreptate, pentru că acum, dacă vrei să cumperi o mașină electrică sub 50.000 de dolari, în variantă americană, n-ai decît Tesla. Rivianul e foarte scump, sper de la anul să vină cu prețul, cu generația a doua, o mașină mai mică, dar cu un preț mai mic, în jur de 45.000 de dolari. Dar acum pe piață este o problemă – trebuie sa cumperi produsele Kia sau Chevy, pare-mi-se, mai este Bolt-ul (de la General Motors – n.r.) care este la preț accesibil…
Guvernul american nu mai dă subvenții pentru cei care doresc să-și cumpere mașini electrice, s-a scos, dar în momentul în care cumperi, de exemplu, un CyberTruck, îți oferă ei 7.500 de dolari, cît era subvenția dată de Guvernul Federal. Adică îți fac ei o reducere. Prețurile scad din ce în ce mai mult. Acum, partea proastă la cei care dețin Tesla, care vor să-și vîndă Tesla, pentru că e nebunia asta cu Elon Musk, la mîna a doua Teslele sînt foarte ieftine în America. Am înțeles că undeva la 25-27 de mii de dolari, ceea ce e foarte accesibil. Acum, problema se pune dacă ai posibilitățile respective. Adică, e una să stai la apartament și să ai niște greutăți ca să tragi cablul pe geam… eu nu-i văd pe americani să tragă cablul pe geam să alimenteze mașina. Altă e cînd stai la casă, cum stau eu, și pot să alimentez fără probleme (Florin este posesorul unui Rivian – n.r.). În plus, vehiculele electrice nu sînt pentru toată lumea. Am spus-o de fiecare dată și încep așa întotdeauna cînd vorbesc cu cineva despre Rivian și mă întreabă, specific treaba asta, <domnule, vehiculul electric nu este pentru toată lumea>. Trebuie să îți placă pe undeva treaba asta, trebuie să te înveți cu vehiculul electric, pentru că se comportă cu totul și cu totul altfel. Trebuie să înveți să te acomodezi cu ideea că trebuie să-l alimentezi, trebuie să petreci un pic mai mult timp liber, iarna consumă mai mult… Mă rog, sînt mai multe detalii”.