„Îmi asum răspunderea să spun că împărțirea anului școlar pe module nu este benefică pentru elevi. Fiecare început înseamnă o perioadă de acomodare. În momentul în care după o lună și jumătate copilul vine din vacanță și de-abia s-a acomodat, iarăși intră în vacanță. Părerea mea este că împărțirea pe semestre este benefică pentru copil, pentru ca efortul intelectual să aibă o continuitate. Înainte erau vacanțe împărțite în interiorul primului semestru, în vacanța de Crăciun, care dura pînă pe 10 ianuarie și prindea și Sfîntul Ioan, și Boboteaza. Apoi, era pînă la Paști o parte a semestrului și după Paști ultima parte. Erau două semestre cu trei vacanțe. Asta-i ideal în opinia mea. Actuala structură a anului școlar este pentru elevii care nu doresc succesul școlar și pentru profesorii care sînt comozi. Avem <Școala altfel>, avem <Săptămîna verde>, mai lipsește <Săptămîna roșie>. Noi am folosit <Săptămîna verde> ca și prilej pentru a amenaja parcul școlii. Deci, a fost cu folos și am constatat că sînt elevi care nu au săpat niciodată în viața lor. De la nivelul fiecărei clase au fost voluntari și nu am obligat pe nimeni să participe. Au fost elevi care au dorit să participe la amenajarea parcului și am constatat, spre rușinea acestei societăți, că altfel nu pot să spun, că sînt copii care nu au ținut niciodată hîrlețul în mînă. Asta e. Repet, împărțirea anului școlar în <Școala altfel>, <Săptămîna verde> sau nu mai știu cum duce la fragmentarea anului școlar, pe lîngă celelalte vacanțe. Oricît de mult ne-am dori noi să implicăm elevii în activități de voluntariat, <Săptămîna verde> este o săptămînă de relaș, care introduce sentimentul acela de necontinuitate, că poți face orice, poți să vii oricum sau că poți să nu vii”. Profesorul de fizică Virginel Iordache, directorul Colegiului Național de Informatică ”Spiru Haret” Suceava.