„S-a modificat profilul turistului. Înainte de 1990 toată lumea spunea că iese pe munte, dar prea multe activități nu puteai face și nu erau nici mulți bani. Era un mijloc de distracție, de a-ți petrece timpul liber, și mai ales de a socializa, cu totul altfel. Dacă am vorbi de Rarău, să ne gîndim <la avioane>, care însemna mansarda hotelului. Hotelul fiind plin, se puneau saltele pe jos în mansardă și dormeam unul lîngă altul. Și Cabana Giumalău era plină. Acest lucru nu se mai întîmplă la nivelul actual de turism. Lumea vrea un confort deosebit. Totuși, acolo unde sînt cabane de creastă, zone mai izolate, mai vin oameni cu cortul. Sînt însă turiștii mari iubitori de natură, sînt turiștii bine echipați, cu echipament bine pus la punct, pregătiți. A dispărut turismul montan în masă. Înainte ne întîlneam, de exemplu, la ora 16.00, și pînă la ora 19.00 stabileam în ce loc mergem a doua zi. Cîți sîntem? 20. Nu vin 20, însă 15 tot ajung. În zona Mestecăniș era plin de corturi, la fel la Zugreni, dar și în zona Runc din Vatra Dornei. Acum este diferit. Programăm din timp, facem un grup pe WhatsApp…”. Șeful Salvamont Vatra Dornei, Petru Ariciuc.