Despre reclamele și reducerile de prețuri din SUA începute în noiembrie și continuate în decembrie a povestit la Radio Top Florin Senciuc, un sucevean stabilit de aproape 25 de ani în State:
”Este un măcel informatic. Ca să-și facă o idee toată lumea, în România s-a împrumutat chestia asta de Black Friday, deci Vinerea Neagră, în care se acordă niște discount-uri mai mult sau mai puțin reale, știm toată povestea din România. Aici, în Statele Unite, concurența fiind foarte mare, a fost o vreme în care Vinerea Neagră/Black Friday era chiar într-o zi de vineri. Asta pentru că joi, în ultima joi din luna noiembrie, are loc Ziua Recunoștinței, zi în care, indiferent de religie, de apartenență socială, politică, etc., lumea se-adună la masă și sărbătorește în liniște și pace.
Înainte, erau chestii de astea, apăreau și la noi în România, la știri: se călca lumea în picioare, se deschideau magazinele la ora 06.00 dimineața și era buluc acolo… Mergeau la Walmart, la diferite magazine, lanțuri de magazine mari. Între timp, a dispărut chestia asta, s-au adaptat și au zis în felul următor: <Dom’le, de ce să facem doar într-o singură zi? Hai să facem pe vreo trei-patru zile>, ca după aia să o extindă cam la o săptămînă. Și s-a ajuns în ziua de astăzi să fie mai mult de o săptămînă… au pornit undeva din luna noiembrie, de la sfîrșit, dar vreau să zic că și în ziua de astăzi sînt afișe publicitare în care se face publicitate la diferite articole cu ieftinire între 50 și 75%.
Numai eu am trimis pentru Radio Top vreo două fotografii, că am rămas foarte surprins de una de săptămîna trecută și una de acum două săptămîni în care erau la vînzare la un magazin mare, gen Altex, cum este la noi în România, la lanțul Myers, pe care-l am, aici, în cartier. Era un televizor de 55 de inch, foarte mare în diagonală, era 179 de dolari, extrem de ieftin… Și încă erau la vînzare acolo, adică nu s-a bulucit lumea să le ia. După aia, a doua fotografie, un televizor mai mare, în jur de vreo 400 și ceva de dolari, în care diagonala era undeva la 65 de inch, ar veni un metru jumătate… Deci, sînt deal-urile astea în domeniul electronic foarte, foarte bune. La încălțăminte, tot dau exemplu din zona mea de aici, magazinul ăsta se găsește și online, avea o ofertă de genul <cumperi o pereche de papuci, a doua e un dolar>, sau cumperi o pereche de pantofi pentru femei, să zicem, a doua e cu 75% reducere. Deci, chestia era doar de a avea răbdare de a căuta și altceva. Și am să închei cu un exemplu – cînd am venit în luna noiembrie acasă, o cunoștință de-a noastră din București ne-a rugat să îi aducem două perechi de încălțăminte, contra cost, pentru că în SUA erau mult mai ieftine. I-am spus să îmi dea link-ul. E vorba de încălțăminte UGG, foarte la modă în rîndul tineretului, care e foarte scumpă. Eu, de exemplu, am dat pe o pereche de UGG pentru ea 315 dolari, dar era o reducere de 20-30%, pentru că am cumpărat în perioada de Black Friday. Ea a considerat că iese în avantaj financiar mult mai mare să îi cumpăr eu din SUA.
Îs foarte multe și variate deal-uri pentru a face cadouri, acum depinde numai și numai de puterea financiară a fiecăruia, pentru că una este să cumperi, de exemplu, hai să zic, o tabletă de la Apple, care este extrem de scumpă, și alta este să cumperi o tabletă <no name>, fără un brand cine știe ce în spate, pe care să dai, de exemplu, 120 de dolari. Evident că nu o să țină și nu o să aibă garanția celor de la Apple, dar dau ca idee… Mai sînt foarte multe oferte și în domeniul auto. Te duci la auto și, de exemplu, cumperi trei cauciucuri, iar al patrulea ți-l dă gratuit, că așa-i aici, în SUA. După aia, dacă cumperi un anumit brand, Pirelli de exemplu, că-i mai faimos, mai bine văzut, sau Michelin, îți oferă, de exemplu, gratuit, să-ți dea garanții pe durata vieții cauciucului sau îți dublează garanția”.