Monumentele, descoperite doar de sărbători

Nouă ne lipsește cultura evenimentelor. Nu avem exercițiul valorizării monumentelor și a eroilor. Lucrul acesta trebuie făcut în ani, trebuie făcut în timp, astfel încît el să devină un exercițiu foarte bine consolidat. Trebuie să existe o cultură a respectului față de monumente și eroi. Dacă trebuie să vină 1 decembrie, 28 noiembrie sau 24 ianuarie pentru ca tu să asociezi sărbătoarea cu un monument, cu o persoană, este mult prea puțin. Este simbolic și nu rămîne nimic. De fapt, ce vrem noi de la copiii aceștia? Asta-i problema. Să-i aducem de 1 decembrie, să-i luăm de acasă, să-i încolonăm și să-i ducem la Cetate sau la muzeu? Nu, nu așa se face educația. Asta se face în timp. Asta înveți chiar din clasele primare, cu doamna învățătoare. După aceea, cu domnii profesori, cu familia, ș.a.m.d. Trebuie să existe o cultură. Eu mă gîndeam chiar la opționale prin care să fie valorizate monumentele. Nu avem monumente suficiente, nu avem monumente reprezentative, și dacă avem nu le știm. Oricum, le descoperim cu ocazia sărbătorilor”. Doctorul în istorie Daniel Hrenciuc, inspector de specialitate în cadrul Inspectoratului Școlar Suceava.