Și digital, dar și tradițional

Eu nu sînt pentru transformarea digitală în școli 100%. Consider că în parcursul educațional al elevului trebuie să existe un echilibru, să fie îmbinate metodele tradiționale cu cele moderne. Însă, este bine să existe și partea asta digitală în învățare. Pînă la urmă, după părerea mea, învățarea se face tot cu pixul și creionul în mînă, și cartea, și caietul. Partea digitală, resursele care există pe internet sînt mai mult auxiliare, sînt mai mult o modalitate prin care putem să ne înbunătățim competențele, dar competențele de bază cred că așa se formează – cu creionul, cu cartea, cu caietul, cu dicționarul, cu culegerea,.. Resursele digitale sînt utilizate chiar de la clasa pregătitoare, iar interesant este că generațiile acestea de copii sînt generațiile nativilor digitali. Este adevărat că tehnologia în viața lor are și un efect negativ, însă partea bună a lucrurilor, reversul medaliei, e că ei sînt obișnuiți să folosească gadget-urile intuitiv. Nu au nevoie de formări sau de cursuri speciale așa cum au nevoie alte generații. Și-atunci, se folosesc resurse din media, mai ales la orele de limbi străine. La limba engleză, la limba franceză, întotdeauna sînt folosite manualele digitale, materialele audiovizuale”. Profesoara de franceză Mariana Ciupu, director adjunct al Școlii Gimnaziale nr. 4 Suceava.