Domnul Vucea vs. Youtube

Eu, sincer, am o problemă cu materia care se învață și cu manualele care sînt învechite. De exemplu, la școala profesională, în manualul de clasa a IX-a, primul text e <Domnul Vucea>, de Barbu Ștefănescu Delavrancea. Acolo se povestește foarte frumos cum un copil care visa să ajungă la școală, să devină om important, ajunge într-adevăr la școală. Însă, din prima, învățătorul îl bate și-l retrogradează pentru că nu știe să răspundă la nu știu ce întrebare. Copilul suferă îngrozitor preț de vreo trei – patru pagini din manual și reușește să treacă într-un fel clasa fără să mai fie bătut de învățător. Să te duci la un copil de clasa a IX-a să-i spui așa ceva, cînd el are treabă cu Youtube-ul și cu tot felul de aplicații de pe net mi se pare un pic depășit din punctul ăsta de vedere. Marea problemă e că ei nu înțeleg textele, nu înțeleg ce citesc, pentru că acolo este un anumit limbaj, un anumit vocabular, o anumită construcție a frazei, și se uită ca mîța-n calendar. Că nu mai seamănă. Spui că vin din mediul rural unde se vorbește exact cum scrie Delavrancea. Cam nu… Din punctul meu de vedere ar trebui armonizată materia, programa, cu realitățile actuale”. Boby Stroe, profesor de limba română la Școala ”Simion Florea Marian” și la grupurile școlare 1 și 4 din Suceava.