Căile Finisate Române

Primarul Sucevei, Ion Lungu, invită parlamentarii din județul nostru la o hei-rup-ăială. Primarul speră ca la capătul acestei hei-rup-ăieli să se facă rost de bani pentru salvarea Gării Ițcani, care arată în ultimul hal: ”Domnul Emil Ursu susține ideea preluării de către noi de la Ministerul Transporturilor a Gării Ițcani. Este un lucru de apreciat, dar eu știu că ministerele nu prea dau din patrimoniul lor. Eu voi face un apel către parlamentarii de Suceava să facem front comun să asigurăm finanțarea necesară pentru reabilitarea clădirii. La aprobarea bugetului pentru anul viitor, toți parlamentarii noștri să meargă la Ministerul Transporturilor să prindă finanțarea și să finalizăm lucrările de reabilitare a Gării Ițcani”. Opriți-vă din hei-rup-ăială, domnule primar, și citiți ce-a spus ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe 19 aprilie 2022: ”90 şi ceva la sută din gările din România, chiar şi haltele din România, arată cred că, aşa, aproape de gara din Mariupol. E clar că CFR-ul nu are în acest moment forţa necesară să investească şi pe această zonă. Se lucrează în acest moment la cadrul legal să se poată da rapid către autorităţile locale”. Și-acum citiți ce a declarat pe 4 iunie, la Radio Top, Emil Ursu: ”Gara este folosită acum doar pentru rutele județene. În acest caz ar putea rămîne un număr de încăperi la parter pentru CFR, iar restul ar fi muzeu. Ar fi o chestiune interesantă și inedită în același timp”. Întrebat cu ce bani ar putea fi renovată gara, Emil Ursu a răspuns: „Cu bani europeni. Este o linie de finanțare dedicată patrimoniului industrial, linie din care nu prea s-au accesat fonduri”. Deci, opriți hei-rup-ăiala, domnule primar, și lăsați-l pe directorul Muzeului Național al Bucovinei să se ocupe cu obținerea finanțării pentru ducerea la bun sfîrșit a lucrărilor de refacere a gării monument istoric.