Viitor incert aeroportul nostru are

Fac ce fac şi scriu din nou despre neterminatul Aeroport „Ştefan cel Mare” de la Suceava. Şi asta pentru că pe măsură ce trece timpul, termenul de finalizare a lucrărilor de modernizare se îndepărtează, iar motive să credem asta apar ca ciupercile după ploaie. Compania TAROM a trimis presei un comunicat prin care îşi anunţă clienţii că a decis să continue şi în sezonul de iarnă să pună la dispoziţia pasagerilor săi patru zboruri zilnice pe ruta Bucureşti – Iaşi – Bucureşti. Patru zboruri în fiecare zi. Cum reuşeşte Iaşiul să umple zilnic patru aeronave dus şi întors? Cu siguranţă, bazîndu-se şi pe clienţii din Botoşani, Vaslui, Neamţ şi Suceava. O companie de talia TAROM nu ia astfel de decizii fără un studiu de impact, bazat pe indicatori economici şi cifre concrete. Cînd şi-a făcut calculele, TAROM a ştiut sigur de cîţi pasageri dispune Moldova şi ce alternative au, iar odată ce-au decis să menţină patru zboruri pe zi la Iaşi, e cam limpede că se menţine şi fluxul de călători pe care se bazează. Nu cumva ştie compania românească de zbor că nu va mai opera, cel puţin nu iarna care vine, şi pe alte aeroporturi din zonă? Ba cred că ştie foarte bine. Trag concluzia că degeaba ni se tot vorbeşte despre termene de finalizare a lucrărilor la aeroportul de la Salcea, dacă nu e operabil. Şi-apoi, greu de crezut că nu zboară TAROM şi zboară cine ştie ce altă companie high sau low-cost. Aeroportul Suceava a fost închis pentru modernizare în ianuarie 2014 şi încă de atunci autorităţile sucevene au anunţat că au început negocieri cu mai multe firme care să opereze de pe Suceava după finalizarea lucrărilor. Tot atunci au spus că se va redeschide în toamna aceluiaşi an, dar, din câte se vede treaba, Aeroportul „Ştefan cel Mare” rămîne un proiect de viitor. Un viitor incert şi tot mai îndepărtat.

 Comentariu difuzat de Radio Top Suceava – 104 FM.

Fiţi sociabili!