Ultrabug-ul de la Fundu Moldovei, un exemplu

Goana după beneficii imediate, lipsa unei strategii de dezvoltare şi succesul facil, ca scop, reprezintă metoda de lucru cel mai des aplicată de organizatorii de evenimente. Şi nu se poate spune că nu avem evenimente. Dimpotrivă, avem şi buget şi public, doar că ne cam învîrtim în jurul cozii. Sau în cerc, în gol. Aceleaşi festivaluri, aceleaşi hore, întîlniri şi recitaluri cu conţinut repetitiv care nu aduc zonei nici un plus de valoare.  Fie că vorbim de cultură, fie de sport sau orice altă zonă de divertisment, comportamentul uman este acelaşi, iar cu ceva ştiinţă şi bune intenţii aceste prilejuri de a cheltui banii pot deveni chiar profitabile. Nu doar pentru organizatori, ci pentru întreaga comunitate. În asta constă secretul. Dovadă stă ultramaratonul de la Fundu Moldovei, un eveniment sportiv construit din iniţiativa privată, surprinzător sau nu, a unor cetăţeni ce trăiesc în afara României. La sfîrşitul săptămînii trecute tocmai a avut loc ediţia din acest an a maratonului de 100 de kilometri, numit Ultrabug. Au participat peste 100 alergători din Marea Britanie, Africa de Sud, Germania, iar lista ţărilor poate fi şi mai lungă dacă luăm în considerare şi ediţiile precedente. Dincolo de faptul că de la an la an întrecerea de la Fundu Moldovei implică tot mai mulţi participanţi, de remarcat este scopul organizatorilor. Promovarea sportului şi mişcarea în aer liber sînt la fel de importante precum frumuseţea zonei, ceea ce-i transformă pe alergători în turişti. Dovadă sînt pensiunile pline ochi peste week-end, iar economiceşte vorbind, aceasta presupune nu doar promovarea tradiţiilor despre care auzim pe toate cărările, dar şi a producătorilor locali: de afinată, dulceţuri, păstrăv, brînză sau dulciuri bucovinene. De pe urma unui astfel de eveniment poate şi trebuie să prospere întreaga comunitate, nu doar consumatorii ocazionali de mici şi bere. Dacă s-ar ţine cont de toate aceste aspecte, şi festivalurile finanţate de Consiliul Judeţean ar aduce turişti, căci nu localnicii sînt publicul ţintă şi nu cheltuirea banului public e scopul.

Comentariu semnat de Alina Mihăescu şi difuzat de Radio Top Suceava – 104 FM.

 

 

Fiţi sociabili!