Ringo Starr la Viena (II): Corul de 8.000 de voci

Pînă să plecăm spre Viena am avut grijă să urmăresc on-line evoluția lui Ringo prin Europa în cele fix două săptămîni de la startul turneului celei de-a 13-a formule a grupului său, All Starr Band. Nicăieri nu au cîntat altceva decît cele 21 de piese, cel mai adesea și în aceeași ordine. Le-am spus asta alor mei, dar și familiei lui Luci Bucătaru cu care ne-am întîlnit chiar la intrarea în Stadthalle. Acolo, la beri pe una din terase, m-am îngrozit de ceea ce am văzut: ne număram printre cei mai tineri din zonă! Vreau să spun că am văzut și oameni de peste 80 de ani, chiar mulți! În sală, însă, situația era diferită: dominau tinerii, chiar puștimea, din cei circa 8.500 de spectatori prezenți bătrîni fiind, cred, în jur de 1.500. Paradoxal, dar cînd Ringo ne-a pus la treabă, chemînd lumea în buza scenei și cerîndu-i să cînte, ăi’ tineri știau absolut toate piesele, nu doar „Yellow Submarine”, cum greșit bănuisem eu, astfel încît backing vocal au fost cel puțin 8.000 de oameni! Conform obiceiului, concertul a debutat cu un rock’n’roll pur, desigur de-al lui Carl Perkins, „Matchbox”, urmat de unul din marile hituri marca Ringo, „It Don’t Come Easy”. Și pentru că în grup erau chitariști de la Toto, Men at Work și 10cc, sigur că în setlist au fost incluse hituri de-ale lor, respectiv „Rosanna”, „Down Under” ori „I’m Not in Love”, ca să fie masa disco bogată! Iar pentru că la keyboards era însuși Gregg Rollie, fondator al grupului Santana, în 1967 (!!), și care a fost alături de Carlos și la Woodstock, în ’69, dar și pe enormul său album „Abraxas”, ne-a cîntat de acolo clasicele „Black Magic Woman/Gipsy Queen” (a lui Peter Green, desigur) și „Oye Como Va”, Gregg fiind chiar vocea de pe versiunile originale. Despre ce a mai făcut Ringo pe scenă, data viitoare.

FOTO: Tudor POPOVICI

Fiţi sociabili!