La Iaşi se poate, la Suceava nu

Suceava nu este singurul oraş în care se modernizează aeroportul, cum nu e nici singurul în care se reabilitează străzile sau infrastructura de apă. Dar în ceea ce priveşte deranjul, modul în care populaţia resimte aceste lucrări, ca şi întîrzierile fără de care nu se poate, sîntem campioni. Aeroportul Ştefan cel Mare este închis din ianuarie 2014 şi, după cum preconiza preşedintele Consiliului Judeţean, Ioan Cătălin Nechifor, ar fi trebuit să fie gata în toamna lui 2014. Era clar, însă, încă din vară, că nu va fi posibil. Asta în timp ce întîrzierile creşteau pe principiul bulgărelui de zăpadă, iar vecinii noştri din Iaşi terminau cu 13 luni mai repede modernizarea pistei. În această săptămînă a început la Iaşi construcţia la noul terminal al aeroportului. Lucrările vor fi finalizate în august, anul acesta, şi nici de data aceasta obiectivul nu va fi complet închis. Aeronavele vor continua să zboare spre şi dinspre Bucureşti şi alte opt destinaţii externe. Şi uite aşa aeroportul din Iaşi a găsit metoda prin care se modernizează fără să piardă călători, fără să anuleze zboruri şi contracte cu companiile aeriene sau, mă rog, nu toate, ba chiar să-şi dezvolte relaţiile comerciale într-o zonă a României care nu are alternative. Bacăul este un aeroport mic, dar care se descurcă, iar Suceava e ca şi cum n-ar fi. Deocamdată. Odată închis, aeroportul va fi greu de repornit, cum greu va fi mai ales de pus pe picioare o activitate cu adevărat productivă. La cum stau lucrurile, e foarte puţin probabil ca Aeroportul Ştefan cel Mare de la Salcea să funcţioneze măcar cît să se întreţină ca instituţie. Pasageri ar fi, dar asta nu e suficient pentru ca aeroportul să meargă. E nevoie de o echipă managerială de specialitate, pe care să presupunem că o avem, de susţinere politică, pe care n-o zărim nicăieri, şi de voinţa autorităţilor de a duce la bun sfîrşit un proiect vital pentru judeţul Suceava. Ultimul termen avansat de Consiliul Judeţean privind redeschiderea aeroportului este primăvara lui 2015. Ghioceii au apărut deja, dar aeroportul rămîne în şantier. Tot autorităţile anunţau anul trecut că au început negocieri cu diverse firme ce ar urma să opereze de pe aeroportul de la Salcea. Se vorbea de zboruri către Italia şi Austria. Dar cît de în serios ar putea lua un astfel de partener Consiliul Judeţean, dacă pînă acum nici un termen n-a fost respectat, nici o aşteptare confirmată?

                                                                                                                                                                            Comentariu difuzat de Radio Top Suceava – 104FM.

Fiţi sociabili!