Ovidiu Iane

 Ovidiu IaneDeputatul PSD de Vicov, fiindcă, în ciuda faptului că este membru al Comisiei pentru industrii şi servicii, nu a luat poziţie împotriva intenţiei TAROM de a suspenda cursele pentru Suceava. Şmecherii şi îmbuibaţii de la TAROM ne-au ameninţat, pe noi, pe urmaşii lui Ştefan cel Mare şi Sfînt, că ne paşte o belea. Băieţii ăştia dă la Capitală vor să taie cursele TAROM pentru Suceava. Suceava are aeroport de 50 de ani, de pe vremea cînd trăiau comandantul Oliviu Balan şi „adjunctul” său Romică (ăsta era un pui de căprior care se obişnuise cu avioanele, care primea pasagerii la aterizare şi care intra în fiecare dimineaţă în biroul comandantului pentru a primi o bomboană). Nici nu erau născuţi „marii” manageri de la TAROM cînd la Suceava se făceau curse regulate. În plus, în week-end-urile senine erau organizate zboruri de agrement pentru suceveni, zboruri aşteptate cu sufletul la gură mai ales de copii. Evident că numai fiii ştabilor politici şi pionierii fruntaşi se bucurau de chestiile astea. Asta este, însă, o altă poveste. Turismul sucevean, în epoca sa de glorie, „duduia” de oaspeţi străini. În afară de cursele regulate, aterizau la Salcea zeci de chartere de pe litoral, de la Bucureşti sau de prin străinătăţuri. Atunci era economie socialistă, centralizată şi eram inundaţi de turişti. Acum e economie de piaţă, funcţionează libera iniţiativă şi, în loc e turişti, circulă cu avionul la Suceava doar „căpşunarii” şi parlamentarii (ăştia din urmă fiind tot un fel de căpşunari, dar care cîştigă parale moţăind prin birourile din Casa Poporului, şi nu pe tarlalele din Spania sau de aiurea). Zilele „democraţiei populare” au apus, aşa că locul lor a fost luat de zilele democraţiei occidentale. Adică avioanele mai aterizează pe aeroportul de la Salcea din an în Paşti. De ce? Din cauza nepriceperii şi lăcomiei celor care de-a lungul timpului au trecut pe la manşa TAROM-ului, care şi-au dat mîna cu cei are au falimentat turismul, s-a făcut varză o afacere care mergea bine mersi şi aducea şi beneficiu (profit, în limba economică numită şi capitalistă). După ăştia de la TAROM, bucovinenii şi botoşănenii trebuie să meargă pe jos, cu căruţa, cu trenul sau cu maşina dacă au treabă la Bucureşti. În Parlamentul României există o comisie pentru „industrie şi servicii”. Budinca asta numită atît de pompos Comisie Parlamentară are în responsabilitatea ei şi segmentul transporturi. Inclusiv ăla aerian. Numai că această comisie e mai aeriană decît ceainicele şi samovarele cu aripi care consumă kerosen ca să decoleze. Membrii ei sînt, de asemenea, nişte aerieni. Unul dintre aceşti iluştri componenţi ai comisiei e Ovidiu Iane, traseist politic şi habarnist total în ceea ce priveşte proiectele din Bucovina. Se ştie că cei care beneficiază de zborurile aeriene interne sunt, aşa cum spuneam, parlamentarii. Domnul Iane, chiar dacă-i bucureştean şi ar trebui să facă naveta la Suceava, n-a scos nici o vorbă în favoarea menţinerii zborurilor pentru Suceava. Bre, de ce dormi în comisia aia unde ai aterizat ca mîţul pe slănină? De ce nu te baţi pentru aeroportul de lîngă Suceava. Suspendarea curselor TAROM i-a nemulţumit pe stomatologii suceveni. Asta, fiindcă, probabil, la ce preţuri practică TAROM-ul, le cad plombele tuturor călătorilor, iar prin suspendarea curselor nu mai cad atîtea plombe şi nu mai au dentiştii de lucru. Pentru că e într-o comisie în care trebuia să deschidă gura şi să apere interesul Sucevei şi n-a făcut-o, Ovidiu Iane primeşte această tandră scatoalcă de la Jupânul de Pardon. Jupân care-i şi interzice pătrunderea în spaţiul aerian al Bucovinei. Să vii pe jos, „ecologistule”!