Gata cu gîndirea logică

În judeţul Suceava avem un inspector şcolar de matematică şi un Cerc de matematică. Parcă aşa-i spune: cerc. Nici paralelipiped, nici romb, nici sferă, ci cerc.

Formula pentru aria Cercului de matematică este următoarea: Consiliul Consultativ înmulţit cu Profesorii Metodişti. Din Consiliul Consultativ fac parte 17 profesori de matematică, iar profesori metodişti sînt în număr de 35. În cercul ăsta mare intră mai multe cercuri mai mici. Avem, de exemplu, Cercul 1 Suceava – Gimnaziu, Cercul 1 Suceava – Liceu, Cercul 2 Fălticeni – Gimnaziu şi tot aşa. În total sînt vreo 16 cercuri, dacă le-am numărat bine, cercurile fiind împrăştiate în tot judeţul. Profesorii de la Cerc se adună în cerc şi discută diferite teme, cum ar fi „Formarea limbajului matematic – obiectiv prioritar în dezvoltarea gîndirii logice la elevi; strategii, metode și activităţi”,  „Evaluarea inițială – instrument reglator în activitatea de predare-învățare evaluare” şi „Calculul integral în mulțimea numerelor reale”. Cea mai tare temă de la Cercul matematicienilor mi s-a părut „Cercul”.

La tema „Bac-ul” încă n-a ajuns Cercul. Bac-ul de patru feluri. Profesorii de matematică suceveni n-au avut nici o reacţie după ce Ecaterina Andronescu a propus patru tipuri de Bacalaureat, dintre care doar unul va conţine şi proba de matematică. Profesorii de mate nu s-au îngrijorat deloc ca urmare a propunerii făcute de ministrul Educaţiei. Matematicienii n-au făcut Cercul pentru a dezbate problema, de parcă nu ar fi vorba despre excluderea unei materii pe care domniile lor o predau. Şi de parcă n-ar fi vorba despre generaţiile pe care sînt plătiţi să le educe.

Or, matematica înseamnă foarte mult în ecuaţia educaţiei unui copil, a unui adolescent şi a unui tînăr. După cum a spus recent rectorul universităţii sucevene, Valentin Popa, fost ministru al Educaţiei,  matematica, la fel ca şi fizica, „îţi ordonează mintea”.

Aşa cum spuneam mai devreme, una dintre temele discutate de profii de matematică suceveni a fost „Formarea limbajului matematic – obiectiv prioritar în dezvoltarea gîndirii logice la elevi; strategii, metode și activităţi”. Gata cu gîndirea logică, nu?

Comentariu difuzat de radio Top Suceava – 104 FM.

Fiţi sociabili!