„E simpatic filmul <Oameni de treabă>, care-i pe Netflix. Este un film turnat într-un sat din Botoșani și satele din Botoșani sînt foarte interesante. Sînt acoperite cu verdeață, iar casele sînt ascunse între copaci. Apoi, actorii interpretează comportamentul moldoveanului din Botoșani și surprind chiar diferențele dintre accentul moldovenesc de la țară și accentul din Botoșani, unde există un fel de șîșîit specific. Foarte bine prinde și-mi place genul acesta de film popular. Nu m-au interesat capodoperele cinematografice românești. Nu este film de festival, ci e din seria filmelor din ultima perioadă care s-au făcut pentru public. Am vorbit cu mai mulți amici, prieteni, care mi-au zis că le place, că s-au săturat de <Moromeții> și de <Ion> și vor să vadă filme din viața lor. Asta e. Mă refer și la <Taximetriști> și la <Teambuilding>. Mulți strîmbă din nas, dar sînt foarte vizionate. La acele filme de festival, precum <Aferim>, constatăm că românii nu prea s-au uitat. Apoi, la <Oameni de treabă> se vede că scenariul este realizat de cineva care a făcut scenarii și pentru <Las Fierbinți>, care tot în mediul rural se desfășoară. Se vede că omul se pricepe la mediul rural. Este bine documentat. Înainte erau filme care se petreceau toate în București. Or, să faci un film într-un sat din Botoșani mi se pare foarte tare. Este o schimbare totală. Apoi critica. În <Teambuilding> cred că-i primul film de critică a corporatismului. Sînt lucruri noi și care nu-s chiar așa lipsite de interes. Adică, să spui că-i doar un film popular. Pe de altă parte, ca să ai o adevărată capodoperă, un film mare, un film adevărat, trebuie să ai 100, 1.000 de filme populare. Orice film valoros, extraordinar, se construiește pe o cultură populară, pe consum de film. Nouă asta ne-a lipsit. Nu se uita lumea la nici un film românesc. Și-acum se uită. Acum oamenii se uită fiindcă se regăsesc în filmele astea”. Arthur Suciu, scriitor, doctor în comunicare și lector la USV. (Foto: paginademedia.ro)