Radu George Pipa

Prin 2014 au început lucrările de renovare la Gara Iţcani, clădire dată în folosinţă în 1871. Atît de timid, încît lumea credea că oamenii îmbrăcaţi în haine de scandal care se foiesc pe acolo au venit la furat fier vechi, şi nu ca să redea imobilului strălucirea de altă dată. Abia în luna august a anului trecut s-a pus Regionala CFR Iaşi pe treabă. De fapt, firma Construcţii Feroviare Cîmpulung Moldovenesc, cea care a cîştigat licitaţia. Dar de fapt, aflăm acum, de treabă s-a apucat o firmă din Iaşi care a subcontractat lucrarea. Pînă să înceapă lucrul, pe la Suceava s-au perindat mai multe alaiuri de specialişti şi de conţopişti în frunte cu directorul Regionalei, Radu George Pipa, care au măsurat din ochi clădirea, şi-au dat cu presupusul şi au dat asigurări că Gara Iţcani va fi iarăşi ce-a fost şi mai mult decît atît. Şi într-un timp relativ scurt. După cîteva săptămîni în care s-a lucrat aproape în adevăratul sens al cuvîntului a urmat o perioadă în care muncitorii erau din ce în ce mai puţini şi erau văzuţi din ce în ce mai rar, pentru ca în urmă cu cîteva zile lucrările să fie sistate din cauză că trebuie reactualizat proiectul, fiindcă s-a descoperit că imobilul este afectat rău de tot de trecerea anilor peste el. Aşa cum drumarii se miră iarna că ninge şi este viscol, aşa domnii de la Regionala CFR Iaşi, de la proiectare şi de la firma constructoare au fost luaţi pe nepregătite de problemele pe care le are o clădire veche la care nu s-a intervenit de foarte mult timp. Promisiunile domnului Pipa cum că se va face, se va drege şi gara va fi frumoasă şi funcţională în Anul Centenar s-au dus naibii. Şi duse naibii vor mai rămîne vreo cîţiva ani.   

Fiţi sociabili!