De schichi şi de un leu ridiche

Va fi deschis în sezonul rece 2018/2019 primul tronson al pîrtiei de schi de la Cîmpulung Moldovenesc? Mai degrabă nu. De ce?

De schichi şi de un leu ridiche

Avem o veste bună şi una proastă. O să începem cu vestea bună: şi-n acest an va veni iarna, va fi zăpadă şi ne vom putea da cu sania, cu punga, cu schiurile, cu cauciucul şi cu bocancii din picioare. Vestea proastă este că şansele ca pîrtia de schi de la Cîmpulung Moldovenesc, primul tronson al acesteia, să fie dată în folosinţă în acest an nu sînt prea mari. Din contră.

Vă mai aduceţi aminte cum astă-vară preşedintele Organizaţiei Judeţene Suceava a PSD, senatorul Ioan Stan, şi preşedintele Organizaţiei Judeţene Suceava a PNL, preşedintele Consiliului Judeţean Gheorghe Flutur, se îmbrînceau pe la baza pîrtiei începute în 2009 ca să apară numai unul în poza învingătorului? Venise atunci ministrul PSD al Transporturilor, Bogdan Trif, ca să vadă cum mai stă treaba cu pîrtia. Venise la invitaţia lui Ioan Stan, iar Gheorghe Flutur se înfiinţase şi el acolo pentru că, vorba aia, era şeful judeţului, iar primarul de la Cîmpulung, Mihăiţă Negură, era omul lui din PNL. Domnul Flutur se amestecase printre social-democraţi, care erau reprezentaţi şi de prefectul Mirela Adomnicăi şi de deputatul Emilian Havrici, şi a şi vorbit presei, spre nemulţumirea domnului Stan, care l-a luat la un moment dat deoparte pentru o discuţie între patru ochi.

Şefii au vorbit, şefii au plecat, s-a aşternut liniştea peste pîrtia de schi nefuncţională, vara a trecut, a venit toamna şi trebuie să vină iarna. Dar va veni ea cu o nouă pîrtie de schi pentru judeţul nostru?

Dacă îl ascultaţi pe primarul Mihăiţă Negură este posibil, dar dacă citiţi cu atenţie şi cu realism interviul pe care i l-a acordat Oanei Şlemco veţi constata că mai degrabă nu. Poftiţi de citiţi continuarea articolului în pagina 3.

Sorin AVRAM

 

O.Ş.: Ce se mai aude cu pîrtia de schi?

M.N.: Luni vom da drumul la telegondola care timp de şase ani nu a fost pusă în funcţiune şi s-a constatat că unele piese trebuie înlocuite din cauza intemperiilor, a diferenţelor de temperatură. S-au comandat piesele din Italia, le montează şi o pornim. După aceea, constructorul trebuie să predea investiţia către beneficiar, trebuie să facem recepţia finală şi predarea către operator şi omologarea.

Cam cît credeţi că durează? Pare un proces complex.

Pîrtia a fost finalizată încă din toamna anului trecut. S-a întîrziat pentru că una dintre firme a intrat în insolvenţă.

Credeţi că se va putea schia în acest sezon pe pîrtia de la Cîmpulung Moldovenesc?

Dacă nu sînt probleme de altă natură îi dăm drumul în acest sezon. Dar, nu cred că vor fi probleme. Nu pot să spun. Să lăsăm o săptămînă şi vă asigur că vă sun eu. Să vedem să nu apară alte probleme, Doamne fereşte, la cablurile subterane. De atîţia ani de zile nu a fost pusă în funcţiune.

De ce nu aţi făcut testările în vară?

Aici este problema. Pentru că firma „Instcomp” care este in insolvenţă trebuia să cumpere piesele respective. Nu era o sumă fantastică, 100.000 de lei pentru piese care trebuiau înlocuite. (…) Firma trebuia să cumpere piesele în martie, pînă la urmă le-am cumpărat de la bugetul local. În momentul în care „Instcomp” a intrat într-o procedură mai complicată, spre faliment, administratorul judiciar nu le-a dat voie să mişte nici măcar un leu din firmă. Ne-au dus cu vorba că ne cumpără ei piesele, că le comandă de la italieni. În momentul respectiv ne-am interesat şi am făcut noi contract ca să aducem piesele din Italia. Banii îi avem în cont. Piesele ajung luni. Întîrzierea a fost cauzată de „Instcomp”.

 

Nu vi se pare anapoda că se schimbă piese la o telegondolă care nu a funcţionat nici măcar o zi?

În primul rînd, rolele sînt manşonate cu un cauciuc special. Faptul că ele nu au fost rulate şase ani, cablurile respective au apăsat într-un punct pe rolă şi normal că au apărut deformări la cauciucurile de pe role şi sînt undeva la o sută şi ceva de role. Sînt nişte manşoane de cauciuc care învelesc rola. Cea mai grea investiţie de gestionat a fost pîrtia din masivul Rarău. De ce? Lipsa banilor, ştiţi că din 2012 pînă în 2016 nu am mai primit nici un leu. În 2016, guvernul lui Cioloş ne-a dat 4 milioane de lei.

Drumul de acces?

Trebuie să turnăm acum stratul de binder. O să mă întrebaţi: de ce acum? Pentru că licitaţii, contestaţii, toată procedura a durat. Lucrarea costă 1,4 milioane de lei din bugetul local.

 

Fiţi sociabili!